[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”1480″ img_size=”800*400″ alignment=”center” style=”vc_box_shadow” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
علت افت رتبه سایت
پرسش علت افت رتبه سایت چیست امروزه یک پرسش همگانی برای کلیه سئوکاران میباشد . در روند پشتیبانی سایت هر از گاهی با افت رتبه روبر خواهیم شد و این طبیعی است چرا که ما با معیارهای اصلی تعیین کننده رتبه آشنایی کامل نداریم و تنها در میدان رقابت هستیم تا بهترین ها را ارائه کنیم و امتیاز بگیریم . تعداد دفعات افت رتبه در وبسایت بستگی به مهارت وبمستر داشته و برای افراد حرفه ای این دفعات خیلی کم است . اما زمانی که بعد از ماه ها تلاش به صورت ناگهانی شاهد افت رتبه از صفحه اول به صفحات پایین میشویم نهایت اضطراب و دلهره به همراه خواهد داشت . برخی از سئوکاران مبتدی به همین دلیل این شغل را رها میکنند و تصور میکنند سایت برای همیشه از چشم گوگل افتاده است . اما نگران نباشید تجربه کردن این مشکلات در اوایل کار خیلی بهتر از تجربه کردن آن در پروژه های بزرگ است . همراه پارس کمره باشید با 5 راه کار عالی برای افزایش رتبه سایت و محبوبیت آن از دید گوگل
پشتیبانی سایت از 300 تومان در ماه
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1481″ img_size=”500*500″ alignment=”center” style=”vc_box_shadow” parallax_scroll=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text text_larger=”no”]
علت افت رتبه سایت چیست ؟
بیش از 250 فاکتور برای تعیین رتبه بندی سایت در نظر گرفته میشود که هر کدام از این فاکتورها میتواند تعیین کنند شما در کلمات کلیدی مورد نظر در چه جایگاهی میتوانید باشید . گاها ما مشکل در کسب رتبه پیدا میکنیم که جای تعجب ندارد و علت را از رعایت نکردن اصول سئو میدانیم . اما گاهی با افت رتبه مواجه میشویم و ناگهان در یک یا چند عبارت کلیدی افت میکنیم که خیلی تامل برانگیز میشود . کلاس های تئوری تنها گزینه های کمکی شما هستند اگر میخواهید با مسئله علت افت رتبه سایت کنار بیایید باید تنها آن را تجربه کنید چرا که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییرات میباشند . اگر بخواهیم هر کدام از فاکتورها را بررسی کنیم باید شما را به برگه فاکتورهای سئو راهنمایی کنیم . اما میتوانیم دلایل اصلی افت رتبه سایت را به طور خلاصه در چند گزینه توضیح بدهیم :
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
عواملی که منجر به ترک سایت توسط کاربر در کوتاه زمان میشود
لینک های اسپم خارجی و لینک های داخلی سایت بدون رعایت اصول لینک سازی
تکرار کردن موضوعات و محتوای متنی در برگه های مشابه بدون درج تگ کنونیکال
درج برچسب های بیش از حد و کوتاه ( 1 یا دو کلمه ای )
رعایت نکردن لینک های داخلی ( لینک کلمات کلیدی و رعات نکردن انکر تکست )
بروز نکردن محتوای سایت
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
تشخیص علت افت رتبه سایت
اگر شما مسئولیت پشتیبانی وبسایت مشتری را دارید و ناگهان میبینید با افت همزمان رتبه سایت در چند عبارت کلیدی روبرو شده اید بدانید که مشکل طبیعی نبوده و یکی از گزینه هایی که در بالا اشاره کردیم این مشکل را به وجود آورده است . اما چگونه بفهمیم دقیقا گزینه ها به چه مواردی اشاره دارند ؟! خب باید گزینه ها را به نوبت توضیح دهیم تا مشکل افت رتبه را پیدا کنیم
تاثیر لینک کوتاه در سئو
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1482″ img_size=”500*500″ alignment=”center” style=”vc_box_shadow” parallax_scroll=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text text_larger=”no”]
1. ترک سایت توسط کاربر
این علت افت رتبه سایت له دلایل مختلفی رخ میدهد که هر کدام نیاز به توضیحی جداگانه دارند :
- طراحی نامناسب صفحه اصلی و دامنه فرود که برای کاربر خسته کننده باشد
- دیر لود شدن سایت که طبیعتا برای کاربر خسته کننده است
- کال بک کردن شماره تماس که کاربر دیگر نیازی به ماندن در برگه و مراجعه به برگه دیگری ندارد ( این علت افت رتبه سایت در کوتاه مدت برای تعداد زیادی از عبارات کلیدی شما افت رتبه ایجاد میکند )
- استفاده از پاپ آپ های تبلیغاتی و تبلیغات ادسنس که موجب ترک کاربر میشود
- رعایت نکردن Breadcrumbs یا همان راهنمای دسته بندی ها
- نداشتن منو مفید و باکس جستجو برای راهنمایی کاربر به مطالب مورد نیاز
اهمیت فشرده سازی سایت چیست
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
2. لینک سازی نامناسب
لینک سازی دانشی بس پیجیده و نیازی به تجربیات بالایی دارد . ما 3 دسته لینک داریم .
لینک های داخلی
لینک های خارجی
بک لینک ها
لینکهای خارجی شامل هایپر لینک هایی میباشد که مقصد آن یک سایت دیگر باشد . به این نوع لینک لینک خارجی یا external links گفته میشود . لینک های داخلی نیز به لینک هایی گفته میشود که از یک برگه سایت به برگه دیگری در خود سایت اشاره داشته باشد . بک لینک ها لینک هایی هستند که از یک وبسایت دیگر به یکی از صفخات سایت شما اشاره میکنند . چند نکته در لینک سازی ها وجود دارد که موجب میشود شما با افت رتبه سایت روبرو شوید .
افت رتبه با لینک داخلی نامناسب
توجه داشته باشید برای اینکه جبران مافات کنید و یا اینکه از افت رتبه سایت پیشگیری کنید در خصوص لینک سازی ها موارد زیر را رعایت کنید
- هیچ گال کلمه کلیدی اصلی یک صفحه را به صفحه دیگری لینک نکنید
- هیچ گاه عبارت یک کلمه ای را لینک نکنید . لینک ها بهتر است 3 کلمه تا 5 کلمه باشند
- از سایتهایی که لینک نوفالو میدهند بک لینک نگیرید ، مگر اینکه از ترافیک سمت لینک اطمینان داشته باشید
- تلاش کنید کلماتی را به عنوان متن لنگر انتخاب کنید که هم مرتبط با آدرس هدف باشد و هم کلمات مشابه آن در صفحه مبدا تکرار شده باشد
3. درج برچسب های نامناسب در افت رتبه سایت
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سئوکاران مبتدی میکنند درج برچسب های خارج از اصول سئو میباشد . نامرتبط ، کوتاه ، بیش از حد و برچسب هایی که عین کلمات کلیدی متمرکز در آن درج شده باشد میتواند علت افت رتبه سایت شما در آینده ای نه چندان دور باشد . پارس کمره به شما پیشنهاد میکند اگر میخواهید این فاکتور را رعایت کرده و با افت رتبه سایت همراه نشوید موارد زیر را با جدیت دنبال کنید :
- هرگز از برچسب های کمتر از 4 کلمه استفاده نکنید چرا که عبارات 1 ، دو یا 3 کلمه ای خود نیاز به یک برگه جداگانه دارد
- بیشتر سعی کنید از سوالات در برچسب ها استفاده کنید تا به افزایش رتبه سایت کمک کنید
- به جای استفاده از کلمات اصلی صفحه در برچسب از کلمات مشابه استفاده کنید
نمونه برچسب گذاری مناسب ( در خصوص همین برگه با عنوان علت افت رتبه سایت )
- چرا سایت افت رتبه پیدا میکند ؟
- روش تشخیص دلیل افت رتبه در سایت
- چکار کنیم سایت افت رتبه نداشته باشد
- بهترین راه افزایش رتبه سایت چیست ؟
4. بروزرسانی نکردن محتوا
محتوای متنی و تصویری که ما به گوگل معرفی میکنیم در مدت زمان خاصی ارزش واقعی خود را پیدا میکند . محتوای هر صفحه و فاکتورهایی که شما در سئو رعایت میکنید در میدان رقابت شما و سایر وبسایتهای رقبا رتبه ای را کسب میکند و در نتایج گوگل رتبه بندی میشود . چنانچه پس از مدتی صفحاتی با محتوای مرتبط از سایت به گوگل معرفی نشود ، گوگل آن صفحه را با هر رتبه بندی که که در نتایج گوگل داشته باشد یک محتوای تنها میخواند . بنابر این شما باید :
- موضوعات را شاخه بندی کرده و دسته بندی های مناسبی را ارائه کنید
- محتوای متنی و تصویری و صوتی و… مرتبط با کلمات کلیدی های اصلی به گوگل ارائه کنید
- لینک سازی ها را بین صفحات به شکل خوشه ای تعریف کنید
- و در نتیجه منتظر بمانیدتا نتایج را شاهد باشید
اما سوال اینجاست :
آیا محتوا باید بدون ویراش در سایت باقی بماند ؟
خیر. بروزرسانی نکردن محتوا خود به تنهایی علت افت رتبه سایت است . اگر شما قرار است پشتیبانی سایت خود را موفق پیش ببرید تنها به این فکر نباشید که محتوا اضافه کنید . بلکه باید تایمی از روند پشتیبانی سایت را به بروزرسانی کردن محتوا اختصاص دهید . از این رو پیشنهادات پارس کمره را در بروز رسانی محتوا دنبال کنید :
- هر هفته یک بار یک پاراگراف سطر بندی شده و مرتب شامل کلمات کلیدی به صفحات اضافه کنید
- در محتوای متنی از کلمات کلیدی های مشابه و سوالات مرتب استفاده کنید
- جهت افزایش رتبه سایت سوالات مهم را با تگ h4 و سپس در برچسب ها هم آن را درج کنید
- در هر بروزرسانی یک تصویر خاص و مرتبط با صفحه با حجم زیر 60کا اضافه کنید
- به سئوکاران مبتدی توصیه میشود به هیچ وجه محتوای متنی را حذف نکنند
توصیه پارس کمره
حذف کردن محتوای متنی در کوتاه مدت افت رتبه سایت را به همراه خواهد داشت و اگر محتوای حذف شده از صفحه مهم و پر بازدیدی باشد ممکن است در افت رتبه کلی سایت تاثیر مستقیم بگذارد . بنابراین به سئوکاران مخصوصا سئوکاران مبتدی توصیه میشود هیچ گاه محتوای متنی را ( چنانچه اطمینان دارید کپی برداری نشده است ) از صفحه حذف نکنید
موفق و پیروز باشید
طراحی و توسعه سایت پارس کمره
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]